19 czerwca 2014

Brackets - roszszerzenia

Posted by Emnalyeriar on czwartek, czerwca 19, 2014 in | No comments
Korzystając z dzisiejszego dnia wolnego napiszę post o nowościach oraz rozszerzeniach do programu Brackets, edytora kodu, którego używam na co dzień. Wydaje mi się, że gdzieś widziałem informacje o zmianach, które pozwalają używać polskich znaków bez konieczności przestawiania skrótów klawiszowych ale sprawdziłem bloga Brackets jeszcze raz i nie mogę tego znaleźć. Tak więc polecam mój starszy post na temat ustawienia skrótów tak aby działały polskie znaki. Aktualna wersją programu ma numer 0.40, jeżeli nie otrzymaliście automatycznego powiadomienia o aktualizacji sprawdźcie ręcznie poprzez "Check for Updates" lub po prostu ściągnijcie najnowszą wersję z ich strony.
Największą nowością wprowadzoną do tego edytora od momentu kiedy go używam jest możliwość używania kilku kursorów (wersja 0.38). Funkcję tę posiadał już dawno Sublime Text i muszę przyznać, że czekałem aż w końcu pojawi się również w Brackets. Możliwość edytowania tego samego słowa w kilku miejscach znacznie przyspiesza i ułatwia pracę, kiedy chcemy zmienić nazwę zmiennej. Wiele kursorów daje dużo więcej możliwości niż ten jeden podany przeze mnie przykład, szybkie przedstawienie tej funkcji pokazuje ten filmik:


Jeżeli zaś chodzi o rozszerzenia, oto lista tych używanych przeze mnie:

  • Beautify - formatowanie tekstu HTML, CSS, i JS za pomocą jednego kliknięcia. Nie zawsze działa tak jakbym tego chciał ale bardzo pomaga i tworzy czytelniejszy kod jeżeli wrzucimy coś z innego źródła lub po prostu narobiliśmy trochę chaosu,
  • Bootstrap Skeleton - gotowy szablon pod najnowszą wersję Bootstrapa,
  • Brackets Icons - rozszerzenie dodaje ładne dla oka ikonki w naszym drzewku plików,
  • Brackets Key Remapper - rozszerzenie, które jest potrzebne aby zmieniać skróty klawiszowe, tak jak wspominałem wyżej, konieczne aby ustawić możliwość używania polskich znaków,
  • Code Outline - tworzy małe okienko ze skrótami do odpowiednich stylów css,
  • colorHints - tworzy podpowiedzi css w momencie wpisywania koloru, wystarczy wpisać znak # i pokażą się kolory, które używaliśmy w tym pliku css,
  • HTML templates - szablony HTML,
  • JSHint - podpowiedzi do JavaScript,
  • Live Reaload - podczas korzystania z Live Preview odświeża okno z podglądem z momencie zapisania pliku,
  • Lorem Ipsum Generator for Brackets - generator dummy text,
  • Paste and Indent - automatyczne formatowanie tekstu w momencie wklejania,
  • Themes for Brackets - chyba mówi samo za siebie, osobiście używam stylu MBO.
Na koniec zostawiłem jeszcze jedno rozszerzenie, najważniejsze z tych wszystkich -  Emmet. Piszemy w odpowiednich skrótach HTML i CSS, następnie naciskając Tab i otrzymujemy pełny kod. Koniec z nudnym i powolnym pisaniem kodu HTML. Narzędzie to znacznie przyspieszyło moją pracę, szczególnie polecam zapoznać się z dokumentacją.



0 komentarze:

Prześlij komentarz