06 kwietnia 2014

Wracają do tematu

Posted by Emnalyeriar on niedziela, kwietnia 06, 2014 in | No comments
Niestety minęły jakieś dwa miesiące od ostatniego posta i złożyło się na to kilka czynników. Nie mam zamiaru zanudzać nikogo tym, że w tym czasie oczywiście byłem bardzo zajęty życiem prywatnym, bo tak wygląda każde tłumaczenie lecz napiszę o czymś innym. Kiedy przygotowywałem się do pisania tego bloga czytałem i oglądałem bardzo dużą liczbę materiałów o programowaniu. W pewnym momencie przyszło przesycenie i zmęczenie tematyką, co wydaje mi się naturalne. Dziwnym zbiegiem okoliczności w tym samym czasie nastąpiło oficjalne odpalenie gry Hearthstone, o której wspominałem wcześniej oraz wyjście nowego dodatku do Diablo III ale nie będę wysuwać tak daleko idących wniosków jakoby to miało mieć wpływ na moją produktywność! W tym czasie przeglądałem sobie kursy niezwiązane z programowaniem, takie jak: The Modern and the Postmodern, gdzie prowadzący Michael S. Roth potrafi zainteresować słuchacza w ten sposób, że z pewnością będziesz chcieć obejrzeć kolejne części kursu. Na początku tego roku znalazłem też fajną serię książek, którą mogę z pewnością polecić "50 teorii, które powinieneś znać", osobiście kupiłem tę dotyczące fizyki i filozofii lecz jest wiele innych dziedzin, tak że znajdziecie coś dla siebie.


Kontynuując luźniejszą tematykę tego posta, chciałbym polecić wszystkim ten artykuł zbierający 10 najlepszych wystąpień TED. Niestety filmiki nie pokazują się na stronie artykułu ale wystarczy wbić tytuły w wyszukiwarkę żeby je znaleźć na YouTube. Swoja drogą warto zajrzeć również na kanał Ted-Ed na YouTube, gdzie znajdziecie krótkie lecz bardzo ciekawe filmiki edukacyjne, w sam raz żeby obejrzeć podczas jedzenia. Dla podbudowania motywacji do dalszej nauki koniecznie obejrzyjcie wystąpienie Jacka Walkiewicza podczas TEDxWSB!

Żeby jednak daleko nie odbiegać od tematyki programowania, chciałbym wspomnieć o ściągawkach dla programistów. Próbujesz się nauczyć nowego języka lecz ciągle zapominasz jak nazywała się lub co robiła dana funkcja, składnia lub tag? Z pewnością przydadzą Ci się cheat sheet'y. Okażą się przydatne niezależnie czy je wydrukujesz i będziesz mieć przed sobą czy otworzysz w nowym oknie żeby od czasu do czasu podglądać.

1. 75 Essential Cheat Sheets for Designers and Programmers,
2. 12 Essential Cheat Sheets for Developers,
3. 7 Essential SEO Cheat Sheets,
4. 40+ Essential Front End Web Developer Cheat Sheets
5. 12 Essential Social Media Cheat Sheets.

I jeszcze tak na sam koniec, niedawno wystartował kurs An Introduction to Interactive Programming in Python na stronie Coursera, jeżeli jesteś zainteresowany akurat nauką Pythona to kurs ten może być akurat dla Ciebie! Ja sam z pewnością go przejrzę, jeżeli nie w całość to chociaż kilka filmików.

0 komentarze:

Prześlij komentarz