09 lutego 2014

Lista kursów MOOC, które można przerobić w dowolnym czasie

Posted by Emnalyeriar on niedziela, lutego 09, 2014 in | No comments
Tak jak wspominałem wcześniej przedstawiam listę kursów MOOC, które możecie zrobić we własnym tempie. Całość materiału jest udostępniona od razu po zapisaniu oraz nie mają określonego czasu, w którym musimy je ukończyć. Niestety przerobienie wszystkich jest czasowo niemożliwe więc skomentuję tylko te, które chociaż trochę przejrzałem.

edX:

Coursera:
Udacity (Udacity oferuje bardzo dużo kursów, które można wykonać w dowolnym czasie, jednak po próbie ukończenia kilku z nich niestety stwierdziłem, że wymagają dużo większej wiedzy i doświadczenia niż wspomniane wyżej przez co trochę mnie przerosły, polecam jeżeli jesteście już bardziej zaawansowani):

Inne platformy:



Ta lista to tylko wierzchołek góry lodowej. Na podanych stronach znajdziecie jeszcze wiele innych ciekawych kursów, które startują konkretnego dnia i konkretnego dnia się kończą. Wymagają regularnej nauki i bardzo często zawierają quizy i testy. Jednym z takich kursów jest Internet History, Technology and Security, który wystartował 3 lutego i trwa 11 tygodni. Przerobiłem część tego kursu podczas jego poprzedniej edycji i mogę go z pewnością polecić. Nie jest intensywny pod względem ilości informacji ale za to uczestnictwo w nim jest lekkie i przyjemne oraz jest dobrym wprowadzeniem do MOOC. Prowadzący ten kurs posiadał własny program w TV w latach 90' na temat internetu, jego powstawania i działania. Kurs zawiera wiele zapisów video z prowadzonych przez niego wywiadów w tamtym czasie z ludźmi, którzy mieli wpływ na to jak internet wygląda dzisiaj.
Podczas pisania tego posta korzystałem ze strony Class Central, zajrzycie koniecznie aby znaleźć kurs dla siebie!

0 komentarze:

Prześlij komentarz