08 stycznia 2014

Hello World!

Posted by Emnalyeriar on środa, stycznia 08, 2014 in | 4 comments
Chciałbym aby ten blog był w pewnym sensie udokumentowaniem mojego procesu zdobywania wiedzy na temat programowania i ogólnie zasad działania internetu oraz komputerów. Ponad rok po zdobyciu wyższego wykształcenia, całkowicie nie związanego z programowaniem, kiedy to odpocząłem trochę od przymusowej nauki i nauczyłem się wstawać wcześnie rano do pracy, poczułem potrzebę dalszego kształcenia się. Z ciekawości, dla przyjemności, aby rozszerzyć swój sposób myślenia o nowych technologiach, a w dalszej przyszłości - być może dla bardziej materialnych zysków. Wybór padł całkiem łatwo na programowanie, jestem człowiekiem, który lubi dociekać natury rzeczy więc przy okazji dowiem się więcej o technologii, z której korzystam bardzo dużo każdego dnia, dodatkowo dobrze się przy tym bawię oraz mam jakoś przeczucie, że jest to dziedzina, z którą sobie poradzę. Rozpocząłem ok. 2-3 miesiące temu i przez ten czas zdobyłem pewnie podstawy oraz małe rozeznanie w temacie, które miejmy nadzieje pozwoli na rozpoczęcie tego bloga. Na blogu chciałbym głownie umieszczać materiały, pomoce, książki, strony, filmy, programy oraz samouczki, na które natrafiam podczas codziennego przeglądania internetu, a które wydają mi się ciekawe i pomocne. Aby czytać tego bloga nie musisz posiadać jakiejkolwiek wiedzy na temat programowania ale muszę zaznaczyć, że 99% wrzucanych przeze mnie materiałów prowadzić będzie do stron w języku angielskim. W wolnych chwilach mogą się również pojawić posty na różne poboczne tematy jak bitcoin (BTC), sieć onion(TOR), gry komputerowe, książki popularno-naukowe lub jak znaleźć motywację do dalszej nauki. Niedługo wrzucę pierwsze materiały, a na początek umieszczę ten filmik:

4 komentarze:

  1. Fajnie że wyszedłeś z taką inicjatywą, życzę powodzenia w blogowaniu i kodowaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj. Tak jak Ty uczę się programowania od 3 lat. Jestem samoukiem z racji tego że mam 16 lat. Chciałbym się zapytać w czym piszesz? Ewentualnie z jakim językiem / technologią zamierzasz związać przyszłość?
    Dodam że ja zaczynałem od Javy. Poprzez c++ dotarłem do php z js. To dlatego że piszę większy projekt social networking owy.
    Pozdrawiam i życzę powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej,
      nie chcę stawiać sobie żadnego konkretnego języka jako celu, aktualnie usiłuje się nauczyć PHP ale ogólnie chcę się zająć web developmentem. Fajnie, że zaczynasz tak wcześnie, ja trochę interesowałem się programowaniem w gimnazjum ale odpuściłem i wróciłem dopiero do tego teraz, czyli po studiach ;)
      Dzięki i również życzę powodzenia, mam nadzieję, że znajdziesz tutaj coś dla siebie.

      Usuń